søndag den 27. november 2011

At male Fanden på væggen

Udover at finde på sjove og skøre idéer, er der også en anden ting jeg er rigtig god til. Nemlig at male Fanden på væggen. Jeg er faktisk så god til det, at det undrer mig at jeg endnu ikke er blevet opfordret til at søge et kunstlegat. Jeg maler den største, flotteste, mest frygtindgydende og farverige Fanden, man kan forestille sig. Måske er det fordi jeg færdes i kredse, hvor han ikke er videre velanset, for mit talent er ihvertfald endnu gået ubemærket hen.

Men jeg er så bange for ikke at kunne fortsætte med at studere. Bange for at Københavns Universitet snart har fået nok af mig og mine evindelige sygemeldinger, snart ikke synes jeg er pengene eller tiden værd. For hvad skal jeg så gøre?! Næst efter sønnike er teologistudiet mit et og alt. Jeg ved godt det måske ikke altid har set sådan ud udefra, men de som kender mig, ved at jeg har en dybfølt interesse og kærlighed til faget. Jeg har bare været et kvaj! Jeg har truffet nogle knap så hensigtmæssige beslutninger. Men jeg har gjort det, fordi jeg har været styret af min angst. Og den er ved Gud ikke særlig rationel!

En af årsagerne til at jeg atter gik i krig med malerpenslerne, er at jeg fik at vide at det var for sent at søge dispensation til at tilmelde mig eksamen. Det er fair nok, da der er en del administrativ arbejde forbundet hermed. Men jeg havde håbet at jeg kunne tage en eksamen i januar. En eksamen som skulle vise at jeg var/er i stand til at gennemføre mit studie. En eksamen som skulle demonstrere at mine vanskeligheder er godt afhjulpet af min medicinske behandling. En eksamen som skulle få mig til at stå noget stærkere i min argumentation for, hvorfor jeg bør have bevilliget ekstra SU-klip. Uden den har jeg nemlig kun mine egne og H's ord på at jeg befinder mig i en ny og anderledes situation. Eksamen skulle have været mit trumpfkort.

For det ér anderledes nu. Tidligere har jeg blot været i behandling for de symptomer min udiagnosticerede ADHD gav mig. Nu er jeg i behandling for selve årsagen til mine vanskeligheder og det gør altså en væsentlig forskel.

Jeg er rent ud sagt ikke i super godt humør i øjeblikket...

Peace and Love
Jette

Modelfoto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar