mandag den 14. november 2011

Så blev man lige 1000 kr. fattigere...

Jeg er gået over til at skulle bruge depotmedicin. Smart nok, da det virker i længere tid og at jeg derfor ikke behøver tage det så ofte. Eller det syntes jeg ihvertfald indtil jeg fandt ud af hvad det kostede; 689,20 kr. for 30 kapsler (= 15 dages brug). Jeg får selvfølgelig tilskud, men efter CTR-registerets regler om en vis egen betaling. Så kan det godt være at jeg om nogle måneder kun betaler 300 kr. pr. måned for min medicin, men det hjælper mig ikke ret meget nu, hvor jeg allerede har brugt knapt 1000 kr. på medicin bare i november. Det havde jeg jo slet ikke kalkuleret med i budgettet. Nu har jeg 750 kr. tilbage til resten af måneden, som sønnike og jeg skal leve af...
Ja, jeg ved godt at jeg har tag over hovedet, rindende og rent vand i hanen, adgang til elektricitet og som sådan ikke mangler noget. Jeg har det stadig bedre end så mange andre. Men derfor er jeg alligevel trist og bekymret for om vi nu klarer den.
Hvorfor skal ADHD-medicin være dyrt?

Peace and Love
Jette

P.S. Jeg har i øvrigt gode nyheder, men jeg vil vente med at skrive dem til i morgen. Jeg skulle bare lige ud med nogen ting...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar