tirsdag den 27. december 2011

Pokkers så utjekket man kan være...

Så ligger man der på sofaen og googler på mobilens internet. Jeg skulle finde prisen på en bog. Mener ikke den var så dyr. Jeg har nemlig søgt på den før, men tænkte jeg ville vente med at købe den. Bogen hedder God and the rhetoric of sexuality og er skrevet af den amerikanske teolog og en af foregangsmændenekvinderne indenfor feministisk teologi; Phyllis Trible. Den har jeg egentlig længe ville læse. Siden jeg tilfældigt spottede den på et af fakultetets biblioteker. Det må have været ordet "sexuality" som trickede min opmærksomhed...
Finder den på Amazon til 115,64 dkr. incl. fragt. Det kan januar-budgettet nok lige klare, men så..... FÅÅÅRK!!! Jeg har glemt at søge SU-lån! Pis osse! Jeg har haft så travlt med alt muligt andet oveni hovedet, at jeg fuldstændig har svedt det ud. Pokkers til hjerne! Så er der jo ikke dækning på budget-kontoen. Jeg må snakke med banken... De må afvise nogle af betalingerne... Nej, jeg må få bevilliget et (midlertidigt) overtræk... Pengene kommer jo ind senere på måneden. Og så søge det skide lån med det samme. Siden er lukket indtil d. 2 jan. ARGH! Panik! Panik! Panik! - og så en dyb vejrtrækning. Jeg må finde mine oplysninger, så jeg kan fortælle præcis hvor meget det drejer sig om og tage ned og snakke med banken i dag. Logger ind på e-boks for at finde min meddelelse om udbetaling. Halleluja for at (Told og) Skat har kvajet rundt i det! Jeg skal ikke betale skat i januar. Så er der dækning - plus lidt mere... Så må jeg tage imod mine skattesmæk senere på året.



Jeg ved godt der er mange som vil hævde, at det er dumt at tage studielån. Og jeg har da også hørt rædselsberetningerne om folk, som betalte af på en gammel studiegæld til langt oppe i alderen. Men i mit tilfælde er det faktisk et spørgsmål om, hvorvidt jeg kan tage en uddannelse eller ej. Prioriteringen er temmelig klar. Jeg kan ikke arbejde ved siden af studiet. Det har jeg aldrig kunne, for mit hoved kan simpelthen ikke rumme det. Jeg var bare ikke klar over hvorfor. Jeg har da haft (korte) perioder med erhvervsarbejde, men ikke mens jeg samtidigt har været studieaktiv. Studielån er for mit vedkommende nødvendigt for at sønnike og jeg kan få noget at spise. Jeg håber dog jeg får bevilliget handicaptillæg, så jeg kan fravælge lånet.
Det er jo også derfor jeg er så bekymret for, om jeg kan få bevilliget tillægsklip pga. min ADHD. For jeg har ingen anden indtægt ved siden af. SU'en er mit levebrød. Har jeg ikke den, kan jeg ikke fortsætte med at studere. 
Så er der måske nogle som ville indvende, at jeg med mit handicap burde beskæftige mig med noget mere lettilgængeligt. Men her er det sjove: Det er det jeg gør! Velvidende er teologi er en benhård boglig uddannelse. Men det er dér mine kompetencer ligger. Jeg duer ikke til rutinearbejde, hvilket der jo ofte er tale om, når man snakker ufaglært arbejde. Det er derfor jeg er så forhippet på at gennemføre studiet. For det er det jeg kan!

Peace and Love
Jette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar